Als het aan de ‘pech onderweg service’ van het Hulpmiddelen Centrum had gelegen, stond ik nu nog altijd ergens op het Kopje van Bloemendaal met mijn handbike. Zaterdagmiddag hebben we dan wel een melding gedaan van het uitvallen van de accu, maar tot op heden heb ik niets van ze gehoord. ???? Gelukkig was de leverancier, Roam Special Cycles uit Hedel, ons beter gezind. Na telefonisch contact en de ‘storing’ van mijn fiets te hebben uitgelegd, dachten ze dat mijn accu vervangen moest worden. We hadden afgesproken dat vandaag de ‘nieuwe’ accu afgeleverd zou worden en dat de koerier de ‘oude’ meteen zou meenemen. Klonk prachtig en efficiënt, toch? Na wat heen en weer gebel vanochtend, voordat ik naar de badminton vertrok, wist ik dat ze tussen één en vijf uur langs konden komen. Prima, deze middag had ik geen andere dingen op het programma staan en was ik gewoon thuis. Om vier uur werd ik echter weer door Roam gebeld, de plannen waren gewijzigd. De man die de accu bij mij zou komen halen, zou geen nieuwe leveren. Een andere koerier had de nieuwe accu in Hedel opgehaald en naar een centrale koeriersdienst gebracht. Morgen tussen één en drie wordt deze waarschijnlijk pas gebracht. Resumé, vandaag zou de accu opgehaald worden, morgen de nieuwe geleverd. Lekker efficiënt… ???? Om half zes lag de accu nog altijd ‘te wachten’ om opgehaald te worden…nu om elf uur in de avond is er niets gebeurd. Snap jij het nog? ????♀️ Laten we in elk geval hopen dat met het omruilen van de accu het probleem van mijn fiets is opgelost, anders kunnen we alsnog een dagje op en neer naar Hedel…????
In het kader van efficiency… ???? Het volgende telefoontje wat ik pleegde vandaag was met het CBR. Ik had namelijk vanuit Heliomare een brief ontvangen met de positieve uitslag van de rijtest. ???????????? Het wachten is op de gezondheidsverklaring van het CBR, zodat ik mijn rijbewijs kan aanvragen. Ik wilde weten hoeveel dagen/ weken/ maanden dat ongeveer zou kunnen duren. Het vervelende is dat je in de ‘wachtrij’ komt bij het CBR, maar er niet gemeld wordt de hoeveelste beller je bent. Stom, want ik had geen flauw idee hoe lang ik aan het ‘lijntje’ gehouden zou worden. Na tien minuten nog geen persoonlijk contact, na twintig minuten hetzelfde bericht aan te hebben gehoord werd ik het een beetje zat, na dertig minuten hing ik nog steeds…???? Toen heb ik maar een contactformulier gevuld, in de hoop dat ze mij terugbellen. Ooit.????
In het kader van efficiency… ????Aangezien ik lekker bezig was, besloot ik de WMO te bellen voor wat informatie over de aanvraag van een sportrolstoel voor de badminton. De WMO en ook de zorgverzekering kan bij sommige aanvragen een financiële bijdrage leveren, dus zeker de moeite waard om het en ander uit te zoeken. Na hier slechts twintig minuten in de wacht te hebben gehangen, kreeg ik de receptioniste aan de lijn. Zij kon mij niet direct verder helpen, maar ging het wel voor mij navragen. Goed nieuws, ik zou doorverbonden worden met een collega die wel op de hoogte was van deze regeling. Wat blijkt, voor de aanschaf van een speciale sportrolstoel kom je één keer in de drie jaar in aanmerking. Mooi! Sportrolstoelen maken sporten mogelijk als dat niet voldoende lukt met de eigen rolstoel. Het betreft heel wendbare en stabiele rolstoelen met een goed bereik buiten de rolstoel. Nadat mij het hemd van mijn lijf gevraagd was over mijn ‘beperking’, wat ik allemaal wel en niet kon, vertelde ze dat ze een melding had aangemaakt. Een kleinigheidje, het was druk op de afdeling dus ik moest rekening houden met zo’n zes weken wachttijd voordat ze mijn aanvraag in behandeling zouden nemen. Ach, haast heb ik niet, ik speel tenslotte al een tijdje in mijn ‘gewone’ rolstoel en dat gaat zoals het gaat. De badmintonners mogen tegen die tijd hun borst wel nat maken, als ik straks alle hoeken van het veld weet te bestieren. ????
In het kader van efficiency… ????
Helaas is mijn kiespijn, nadat ik ruim drie weken geleden een nieuwe vulling kreeg, nog niet over. Een dag of tien geleden heeft de tandarts de betreffende vulling nog wat verlaagd maar ook dat mocht niet baten. Dus vandaag maar weer opnieuw gebeld, het probleem uitgelegd en een nieuwe afspraak gemaakt. Morgen mag ik terug voor een wortelkanaalbehandeling. ????
Spreuk van de dag ????
Met elke minuut die je je ergert, verspil je zestig gelukkige seconden van je leven. ????
Hoi Ilse,
Wat een ongelofelijke waardeloze inefficiënte gang van zaken… niet te geloven… het lijkt nergens op. ????
Dit verhaal is rijp voor de media! Maar ook dat helpt tegenwoordig niet meer..
????
Het cbr klungelt maar door.
Ze innen veel geld ????en dit blijft maar doorgaan.
Wel blijven cashen en niks in aanpak veranderen. ????
Snap niet dat dit gewoon maar geoorloofd wordt.
De politiek doet niets en is ook ziek …zwaar ziek.
Het vertrouwen is er niet meer.
Maar jij hebt er helemaal niks aan.., triest.
Hoop echt dat dit snel goed en kordaat opgelost wordt en dat er betere acties mogen volgen wanneer in de toekomst pechhulpdienst ingeschakeld wordt.
En had ik al gezegd dat ik jou echt een kanjer vindt?
Jij moet steeds weer jezelf bij elkaar rapen ..
Chapeau dat je nog niet ontploft bent ????
Zennnnnnn…????
Nou dikke kus ????????????
Liefs
Annet
Haha, ben het met je eens hoor Annet, maar ontploffen lost niets op, dus blijf ik maar braaf wachten…en wachten… ???? Veel plezier bij de carnaval????, ik sla nog een jaartje over…????♀️